אס מרקטינג לוגו

לכתוב ולשחרר – קידום אורגני שעובד בשבילכם

כבעלי עסקים, אתם יודעים שהרשת מלאה באתרים ומתחרים מהתחום בו אתם עוסקים. לכן, עליכם לבלוט ככל האפשר מעל כולם באמצעות קידום האתר שלכם. לפניכם שתי שיטות; הראשונה היא קידום אורגני בגוגל (או SEO – Search Engine Optimization). מדובר בתהליך שמטרתו לחשוף את האתר שלכם בפני גולשים באופן אורגני, כלומר ללא תשלום. הקידום האורגני מתמקד בהתאמת מבנה האתר, התכנים וכו' כך שיתאימו לקריטריונים של גוגל, ויעזרו לו לקדם אותם. 

מצד שני, הקידום הממומן כשמו כן הוא – פרסום בתשלום. כאן ישנה הבטחה לכך שתופיעו בראש תוצאות החיפוש או בצדי הדף – כל מקום שבו יהיה קל לראות אתכם. יהיה עליכם לשלם עבור כל לחיצה שהמודעה מקבלת, וכך לשמור על מקומכם הגבוה. ההבדל המרכזי בין שתי השיטות נובע מכך שהקידום הממומן מהיר יותר ולא תמיד מדויק, והקידום האורגני הוא תהליך מתמשך הדורש מעקב תמידי ואופטימיזציה כדי לשפר את התוצאות באופן שוטף. 

על אף שהוא דורש השקעה רבה יותר קידום אורגני נחשב לגישה האיכותית יותר

רוב בעלי העסקים והחברות, יעשו קידום אורגני ככל שיתאפשר להם. יש לכך מספר סיבות וכל אחת מהן היא יתרון בעל ערך רב:

  • עלויות נמוכות – אין ספק שאסטרטגיית SEO דורשת זמן והשקעה ראשונית של כתיבת תוכן, שיפור חוויית משתמש ועוד, אך ברגע שהאתר מגיע למיקום גבוה אפשר לשמור עליו בקלות בעזרת תחזוקה מינימלית יחסית. לעומת זאת, קידום ממומן דורש מאיתנו לשלם באופן רציף.
  • יצירת אמון עם הלקוחות הפוטנציאליים – רוב המשתמשים יעדיפו להיכנס לאתרים בעלי תוצאות אורגניות על פני מודעות ממומנות, שכן עבור רבים האורגני נחשב לאמין יותר. כשהאתר מופיע גבוה יותר בתוצאות האורגניות של גוגל, הוא מושך יותר.
  • נוכחות נרחבת – הקידום האורגני מאפשר לנו להתמקד בכל פעם בביטוי אחר שבו משתמשים הגולשים בהקשר של התחום ממנו אנחנו מגיעים, ולקדם אותו בנפרד. במקום לשלם בנפרד ולהוציא סכומים גדולים, ניתן ליצור נוכחות רחבה יותר. 
  • תוצאות לטווח הארוך – כאשר ניגשים לקידום אורגני באופן הנכון, הוא יכול בהחלט לייצר נוכחות יציבה לאורך זמן. אתרים שקודמו אורגנית ממשיכים לקבל תנועה גם הרבה אחרי שסיימו לעבוד על האסטרטגיה הראשונית. 

אז מה גוגל מעדיף בפועל?

לרוב, גוגל יעדיף אתרים ותכנים שעברו קידום אורגני בעיקר, מכיוון שהמערכת שלו מטרתה להציג בפני הגולשים תוצאות רלוונטיות ואיכותיות. האלגוריתם של גוגל בנוי כך שהוא מדרג תכנים לפי ערך, איכות ופרמטרים נוספים, בהתאם לחיפוש המשתמש ביצע ולא רק לפי מי שמשלם הכי הרבה כסף. אין ספק שברמת ההכנסות לטווח קצר קידום ממומן מביא תועלת, אך מה שמשאיר את הגולשים נאמנים לעסק והחברה, הוא האיכות והערך. מסיבה זו, מנוע החיפוש יעריך יותר את מי שהשקיע באופטימיזציה אורגנית ומלאת ערך.

תמונה של מאור בן יעקב
מאור בן יעקב

כותב הבלוג, ומקדם אתרים בגוגל משנת 2022, עם ניסיון מצטבר של קידום עשרות אתרים, אוהב לחלוק מהידע שלי ושמח שאתם לוקחים חלק!

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם!