אס מרקטינג לוגו

התוכן הוא המלך – החשיבות של כתיבת תוכן לקידום האתר

התוכן הוא המראה של העסק. בין אם הוא מופיע באתר, ברשת החברתית ובין אם בכתבה בעיתון (שהיום תמיד מתועדת גם ברשת), הוא מספר לקהל הרחב על העסק ומאפשר לו להתחבר אליו. היום כולנו מתחרים על תשומת לב הלקוחות הפוטנציאליים, כולנו מתחרים בזמן של עצמנו וכשאנחנו מבינים את חשיבות כתיבת התוכן לקידום האתר אנחנו יכולים להרוויח תוצאות איכותיות לטווח הארוך.

חשיפה, סמכותיות, אמון

קידום אתרים חושף את העסק ללקוחות פוטנציאליים אך הוא הרבה יותר מכך. חשוב להבין כי גם אתרים שמגיעים למקומות העליונים במנועי החיפוש לא תמיד מביאים לקוחות. התוכן יכול לעשות את ההבדל בין חשיפה לאי חשיפה ובין חשיפה ללא המרות להבאת לקוחות חדשים. 

כדי להבין במה מדובר יש להבין את התהליך אותו עובר הלקוח מהשלב שהוא מחפש מידע ועד לשלב בו הוא יוצר קשר.

  • חשיפה

בתחילה הלקוח הפוטנציאלי מחפש מידע. כרגע יש לו צורך או בעיה מסוימת והוא מחפש מענה מתאים וישנו סיכוי גבוה שהוא יבצע את החיפוש ברשת. כדי ליצור קשר עם העסק הוא צריך בכלל לדעת על קיומו וכאן ישנה חשיבות רבה לתוכן. כתיבת תוכן משמשת בין היתר לקידום האתר וככל שהוא איכותי יותר, מעמיק, נכתב בצורה מעניינת ורלוונטית, כך הסיכוי שמנועי החיפוש יזהו שהאתר רלוונטי לשאילתות השונות.

נקודת ההנחה צריכה להיות שמה שהלקוחות אוהבים לקרוא ככל הנראה גם מנועי החיפוש ישמחו לקדם. במיוחד כאשר מדובר על כתיבת תוכן באנגלית כשבשפה זו האלגוריתמים מדויקים הרבה יותר. כדי לקדם את האתר ולהשיג חשיפה גבוהה יש להקפיד על כמות תוכן, פרסום באופן קבוע וכמובן להקפיד על איכות גבוהה. 

  • סמכותיות

ככל שהאתר מציע תוכן איכותי יותר ועונה על שאילתות רבות בתחום הספציפי שהוא עוסק בו כך הוא נתפס כסמכותי יותר. סמכותיות זו באה לידי ביטוי גם בקידום האתר כשמנועי החיפוש מצליחים לזהות אתר שיכול לענות על שאילתות רבות בתחום וכמובן שהיא משפיעה גם על הלקוחות הפוטנציאליים. יצירת סמכותיות היא ממש לא עניין של מה בכך. העסק צריך קודם כל להבין את הלקוחות שלו, להבין מה מעניין ומה מטריד אותם ולהתחיל לענות על אותן הנקודות.

 הכתיבה צריכה להיות מעניינת, מעמיקה, מושכת ובהתאם למדיה להיות באורך הנכון. לפעמים תוכן קצר ברשתות החברתיות יוביל לבניית סמכות ולעתים יידרשו מאמרים ארוכים ומעמיקים. כדי להחליט על אסטרטגיית כתיבה יש להבין את העסק, לערוך מחקר מקדים מעמיק ורק אז ליצור בריף לכל תוכן.

  • אמון

גם כאשר הקהל נחשף לעסק ומבין כי הוא מומחה בתחום הוא עדיין לא בהכרח יאמין שהוא שם את כספו במקום הנכון. ישנן דרכים שונות ליצור אמון, כגון:

  • כתיבת קייס סטאדי – הלקוחות רוצים לדעת שהם ישיגו תוצאות ואם ניתן לכתוב קייס סטאדי מקצועי שמתאר את המצב הראשוני ואת התוצאה, ניתן לבסס אמון.
  • כתיבה באתרים אורחים – אם אנשים מדברים על העסק, כנראה שהוא מבין במה שהוא עושה וכך גם בקידום אתרים. אם אתרים אחרים מארחים את התוכן ומצביעים על העסק, כנראה שהוא אמין.
  • שילוב מדיות שונות – כדאי לא רק לכתוב באתר (אף שזה חשוב מאד) אלא לחשוב גם על כתיבה ברשתות החברתיות כשיש להבין היכן הקהל של העסק נמצא ולהתמקד באותה המדיה.

לעבוד עם המומחים בתחום

כתיבת תוכן באנגלית ובעברית יכולה לקדם את האתר ולקדם את העסק. חברת A-Z content מתמחה בכתיבת תוכן לאתרים, רשתות חברתיות, באנגלית ובעברית. הדרך הטובה ביותר לקדם את האתר ולהוביל את העסק קדימה היא ליצור קשר, לקבוע פגישה ראשונית ולראות כיצד ניתן להשיג תוצאות מעולות באמצעות תוכן.

תמונה של מאור בן יעקב
מאור בן יעקב

כותב הבלוג, ומקדם אתרים בגוגל משנת 2022, עם ניסיון מצטבר של קידום עשרות אתרים, אוהב לחלוק מהידע שלי ושמח שאתם לוקחים חלק!

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם!