אס מרקטינג לוגו

טיפים של מקצוענים איך להפחית מחיר לליד

הפחתת עלות הליד נמצאת בראש סדר העדיפויות של לא מעט חברות וארגונים. ככל שנצליח להפחית את עלות הליד, כך נוכל לחסוך לא מעט עלויות, ובסופו של דבר גם להוביל לניצול יעיל יותר של כל אותם כספים שאנחנו משקיעים על קידום. אז איך מפחיתים את המחיר פר ליד, ומה חשוב לדעת לפני כן? על כך ועוד נסביר לכם במהלך הכתבה הבאה שאתם עומדים לקרוא.

יצירת לידים טובים יותר

בדיוק כמו קידום ממומן בגוגל, גם כאשר מדובר ביצירת לידים – יעילות היא שם המשחק. ניתן להגיד כי לטכנולוגיה הנוכחית יש תפקיד די משמעותי בכל הנוגע ליצירת לידים, ולכן מינוף של אותה טכנולוגיה בהחלט יכול לעזור להפחית את העלות פר ליד, ולייעל את תקציב הקידום הנוכחי. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא כמובן על ידי אוטומציה. ניתן למצוא היום לא מעט פלטפורמות שיווק אוטומטיות, בהן נוכל להשתמש על מנת לייעל את תהליכי יצירת הלידים שלנו, כמו קמפיינים ברשימת תפוצה של דוא"ל, ניקוד לידים ועוד. אוטומציה עוזרת לנו בעיקר לחסוך זמן ומשאבים רבים, מה שיעזור לצוות השיווק שלנו להתמקד בפעילות אסטרטגית שבסופו של דבר תביא להמרת לידים איכותית יותר.

מדדי יצירת לידים שחשוב לעקוב אחריהם

על מנת להפחית את המחיר פר ליד, תחילה עלינו להבין האם המחיר הנוכחי משתלם לנו בכלל. לשם כך, קיימים מספר מדדי יצירת לידים שחשוב מאוד לעקוב אחריהם:

  • יחס המרה – שיעור ההמרה עוזר לנו להבין עד כמה יעילים דפי הנחיתה שלנו. בדיוק כמו קידום ממומן בגוגל, גם כאשר מדובר בלידים – נרצה לשאוף לשיעור המרה גבוה ככל הניתן. יחס המרה של לפחות 10% בדף הנחיתה מהווה נקודת התחלתה די טובה. במידה ומדובר באחוז נמוך יותר – ככל הנראה דף הנחיתה אינו טוב מספיק, ולכן נרצה לשדרג אותו לפני שננסה להפחית את המחיר פר ליד.
  • עלות פר ליד רלוונטי לשיווק (MQL) – מדד שבעצם מראה לנו את עלויות היצירה של ליד שהוא רלוונטי לשיווק. על מנת לקבוע את העלות, נרצה להציב את עלויות השיווק הכוללות לצד מספר ה-MLQS. הנתון החשוב ביותר כאן הוא עלות לליד MQL, בגלל שהוא עוזר לנו לקבל תובנות לגבי הביצועים שלנו. בנוסף, כך נוכל להשוות בין תקופות שונות בדרך די יעילה.

לכוון את הקופי לקהל הייעודי

חשוב לא פחות לייעל את הליד מאשר להוזיל אותו. חלק בלתי נפרד מהעניין הוא כמובן כתיבת קופי מדויק. תמיד נרצה לכוון את הקופי שלנו לקהל שאנחנו רוצים. להביא כמות די גדולה של לידים זולים זו לא משימה קשה, אך הרבה יותר מורכב, וגם מתגמל להביא לידים איכותיים שבאמת מועילים לכם, וזה מתחיל בכתיבת קופי מדויק ואיכותי.

לידים רק אצל המקצוענים

כל בעל עסק שואף ליעילות מקסימלית כשזה נוגע ללידים שלו. באופן כללי, תמיד נעדיף לשלם יותר על ליד איכותי מאשר ליד זול וכללי שלא מניב יותר מדי, אך אין זה אומר שלא נוכל להפחית את המחיר פר ליד בכל זאת. על מנת לשפר את יעילות הלידים באתר, מומלץ לעבוד עם מקצוענים שזהו תחום ההתמחות שלהם – כמו המומחים של mintz‎‏.

תמונה של מאור בן יעקב
מאור בן יעקב

כותב הבלוג, ומקדם אתרים בגוגל משנת 2022, עם ניסיון מצטבר של קידום עשרות אתרים, אוהב לחלוק מהידע שלי ושמח שאתם לוקחים חלק!

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם!