אס מרקטינג לוגו

איך חווית משתמש משפיעה על קידום האתר שלכם?


המפגש בין הגולש לאתר הוא כמו כניסה לחנות כאשר חלון הראווה מפתה, והחנות ממוקמת בפריים לוקיישן והסחורה אטרקטיבית וחוויית הקנייה נעימה – יותר ויותר קונים ייכנסו, יישארו וישובו לבקר.
כך בדיוק פועלים אתרי אינטרנט – מי מהם שעולים בגוגל בדירוגים גבוהים בביטויי מפתח רלבנטיים ומציעים חוויה ידידותית למשתמש כולל ניווט אינטואיטיבי, וויזואליזציה נעימה לעין, רלבנטיות וערך מוסף – יצליחו למשוך גולשים שוב ושוב.
היום כבר ידוע שהדירוג נקבע, בין היתר גם על פי חוויית המשתמש ואתר ידידותי יותר יכול להשפיע על המיקום בדירוג ולכן, חשוב לבצע פעולות רבות גם בנראות ובאיכות האתר ביחד עם פעולות מחוצה לו.

חיבור נכון בין אסתטיקה ושימושיות
אפיון חוויית משתמש הוא תהליך מקיף של הבנת צרכי המשתמשים ועיצוב האתר באופן שיספק את הדרישות והציפיות שלהם.
זהו למעשה מחקר מעמיק שבוחן את הרגלי הגלישה, העדפות התכנים, דפוסי החיפוש והציפיות של קהל היעד המיועד. מטרתו היא להעלות את רמת השימושיות והנוחות באתר, לספק חוויית משתמש חלקה ומשביעת רצון, ובכך לשפר את שיעורי ההמרה והתנהגויות הרצויות. כל אתר מיועד לקהל ייחודי, ולכן חשוב להבין לעומק את הצרכים והרצונות הספציפיים של הקהל הרלבנטי לאתר זה.

לאחר איסוף המידע על המשתמשים, יש לתכנן ולעצב ממשק משתמש יעיל ונוח לשימוש, בהתאם לדרישות הפונקציונאליות שעלו במחקר. הממשק צריך להיות אינטואיטיבי, קל לניווט, ומותאם לדרישות קידום האתרים והמיטוב למנועי החיפוש.
בין היתר זמן טעינה מהיר, מערכת ניווט ברורה עם קטגוריות וסיווגים, תצוגה נוחה של התכנים, וכן עיצוב נעים לעין עם בחירה מוקפדת של גופנים, צבעים, תמונות וסרטונים.

אין ספק שהתאמה למגוון רחב של מכשירים ופלטפורמות היא הכרחית בעידן הנוכחי. האתר חייב להיות רספונסיבי ולהסתגל באופן חלק לגדלי מסך שונים, החל ממחשבים ניידים ועד למכשירים ניידים כמו טאבלטים וסמארטפונים.

איך למקסם את הביצועים בקידום דרך חוויית משתמש טובה?
יש להבין שקידום אתרים הוא תהליך יסודי ומקיף ורב שלבי אשר נועד לשפר את החשיפה והגישה של אתר באינטרנט כך שיעלה בקידום.
הוא כולל מגוון רחב של טכניקות ופעולות מתחומים שונים, שמטרתן להבטיח חוויית משתמש טובה ולקדם את האתר במנועי החיפוש. התהליך מתחיל בביצוע ניתוח מקיף של האתר הקיים על מנת לזהות חולשות ונקודות לשיפור.

ניתוח מוקפד זה כולל בדיקת תשתיות טכניות כמו זמני טעינה, קישורים שבורים, נגישות לבעלי מוגבלויות, יכולות ניווט ומיפוי האתר.
בנוסף, במהלכו, נבדקים היבטים תוכניים כמו איכות התוכן, רלוונטיות והיקף הכיסוי של הנושאים, שפה ואסטרטגיית התוכן. מנקודת מבט חזותית וממשק משתמש, נבחנים גורמים כמו טיפוגרפיה, פלטת צבעים, ניגודיות, יכולת גלישה וחוויית משתמש כוללת. 

לאחר זיהוי הנקודות הדורשות שיפור, מבוצעות פעולות אופטימיזציה מקיפות על פי המלצות של המומחים לקידום אתרים שקשורות לחוויית המשתמש.
אלו כוללות, בין השאר, תיקון קישורים שבורים, יצירה והטמעה של קישורים פנימיים רלוונטיים לשיפור הניווט, התאמת קידוד ומבנה הדפים לתקני הנגישות, העלאת מהירות הטעינה, שיפור ממשקי החיפוש והניווט, ועוד.  

במקביל, מיושמת אסטרטגיית תוכן שכוללת כתיבה ועריכה של תכנים חדשים ועדכון התכנים הקיימים לפי סטנדרטים גבוהים של איכות, רלוונטיות ומקוריות. כמו כן, מבוצעים שיפורים בכיווני הניסוח, מבנה המידע, תיוג נכון וכתיבת תגיות מטא ממוקדות למנועי החיפוש. 

כדי לקדם אתר בגוגל, יש ליישם גם שינויים בממשק המשתמש ובחוויית הגלישה לפי עקרונות עיצוב ממוקדי משתמש – כולל טיפוגרפיה נוחה, פריסה לוגית של רכיבים, נגישות גבוהה לבעלי מוגבלויות ויצירת מעברים אינטואיטיביים בין הדפים השונים ואופטימיזציה המבוססת על ניטור של הביצועים. 

תמונה של מאור בן יעקב
מאור בן יעקב

כותב הבלוג, ומקדם אתרים בגוגל משנת 2022, עם ניסיון מצטבר של קידום עשרות אתרים, אוהב לחלוק מהידע שלי ושמח שאתם לוקחים חלק!

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם!