אדם מחליט לפתוח עסק. הוא מקבל החלטה, הולך לרשות המיסים, פותח תיק המאפשר לו לעסוק במקצוע שלו, אולי אפילו שוכר מקום בו הוא מתכוון להתחיל לעבוד. עכשיו, רק חסרים הלקוחות. הם צריכים להגיע 'איכשהו'. פעמים רבות בעלי עסקים בתחילת הדרך לא משקיעים בדבר החשוב ביותר, זה להביא לקוחות חדשים לעסק. להצליח ולגייס לקוחות אשר ירכשו מוצרים ויספקו עבודה. לקוחות אנחנו מביאים באופנים שונים. אחת הדרכים היעילות ביותר להביא עוד לקוחות לעסק, זה על ידי השקעה בשיווק דרך הרשת. כלומר, על ידי יצירה של באנרים אשר יופיעו באתרים שונים וימשכו אליכם קהל פוטנציאלי. במאמר הבא אנחנו רוצים להסביר מה הופך באנר למוצלח יותר או פחות. למה אנחנו צריכים לשים לב לאורך תהליכי שיווק וכן הלאה. אם הנושא נשמע לכם מעניין ואם אתם מרגישים עמוק בלב כי הגיע הזמן שתקבלו קצת עזרה, אנחנו כאן כדי לספק לכם את כל המידע הדרוש. קדימה, בואו נצא לדרך.
בואו נדבר רגע על שיווק
מצד אחד הרשתות פתחו בפנינו עולם חדש. אנחנו לא צריכים עוד להיאבק על מקום מוגבל באיזורי הפרסום בעיתונים הגדולים או בטלוויזיה. היום, באמצעות מחשב פשוט, אנחנו יכולים להגיע לאינספור לקוחות פוטנציאלים הגולשים ברשת שעות רבות במהלך היום. עם זאת, הרי שגם התחרות הופכת הרבה יותר מורכבת וקשה. הרי כמונו, ישנם עוד בעלי עסקים הנאבקים על תשומת הלב של הגולשים. כמונו עוד רבים מעוניינים ללכוד את אותם לקוחות פוטנציאלים אשר בסך הכל נכנסו לאתר כזה או אחר כדי לספוג מידע או בשביל להפיג את השיעמום בדרך לתור בסופר. בדיוק בגלל זה השיווק שלנו חייב להיות מדויק. אם אנחנו רוצים להצליח ללכוד את תשומת ליבם של הלקוחות שלנו, אנחנו צריכים לבוא אליהם עם מסר ברור, המוצג בצורה נעימה לעין. באנר, למי שעדיין לא מכיר את המושג, זו מודעה הקופצת בתור אתר אחר. כלומר, מדובר על סוג של תמונה אשר צריכה להעביר ברגע אחד את המסר אותו אנחנו רוצים להעביר. מדובר על אומנות של ממש. שכן הלקוח לא צריך רק לראות את המודעה. אלא, אנחנו רוצים לעודד אותו לבצע פעולות בשטח. כלומר, אנחנו צריכים להבין איך אנחנו מצליחים, ברגע אחד להוביל אותו ללחוץ על הלינק שיוביל אותו לאתר שלנו ומשם לרכישה של מוצר חדש. איך עושים את זה? בואו ננסה לפרק את המשוואה הזו לגורמים.
אז איך מעצבים באנר מנצח?
קודם כל אנחנו רוצים להסביר את ההבדלים בין המושגים השונים. באנר הוא בעצם עיצוב של כל מודעה. כזו היכולה להופיע ברשת כאמור. אנחנו יכולים לעבוד על רקע לפלייר המועבר לידיים של הלקוח בתחנת דלק למשל, בתור עותק פיזי של אותה מודעה. אגב, רקע לפלייר ועבודה על הבאנר מכילים בתוכם את אותם העקרונות. כך שחוץ מכמה הבדלים טכניים הנוגעים לשיווק ברשת לעומת שיווק פיזי, הרי שאין כאן הרבה הבדלים. עסקנו בשאלה, איך מעצבים מודעה מנצחת. מדובר כמובן על נושא מורכב, קצרה היריעה מלהקיף את כולו. אבל אנחנו כן נעבור על כמה עקרונות מפתח:
- למקד את המסר כך שיהיה ברור ונגיש: כאשר אנחנו מעצבים רקע לפלייר אנחנו לא רוצים לשתול בתוך המודעה את קורות החיים של בעל העסק וכן הלאה. אנחנו רוצים להצליח, ברגע אחד, להעביר מסר פשוט. בין אם אתם רוצים לשווק מבצע חדש בעסק או פשוט להוסיף לידים חדשים, הרי שאנחנו צריכים להתמקד במטרה אחת ברורה. כדי שהלקוח יבין בדיוק מה הוא יכול למצוא עם הלחיצה על הלינק.
- אנחנו נרצה לעצב את המודעה כך שתהיה מושכת אבל לא עמוסה מדי: אנחנו כל הזמן נלך על הגבול הדק בין שני העקרונות הללו. מצד אחד, אנחנו צריכים למצוא את הדרך לעצב את המודעה כך שתהיה יצירתית ושונה בנוף. מהצד השני, אנחנו לא נרצה ליצור מודעה מקושקשת מדי. כזו שרק עושה 'רעש בעיניים'.
כאמור, עיצוב רקע לפלייר ובכלל עיצוב מודעות, זו סוג של אומנות.אם אתם רוצים ללכת עם העסק כמה צעדים קדימה, הגיע הזמן להיעזר באנשי מקצוע מנוסים.