אס מרקטינג לוגו

לוגו לעסק – הגאונות שבפרטים הקטנים

בעידן בו האינפורמציה מציפה את הדעת ללא הרף, ישנה חשיבות בלתי מבוטלת ליצירת שפה קולחת ותקשורת עם הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאליים שלנו במהירות וללא התעכבות על מסרים מיותרים. במילים אחרות, פנייה אל החלקים הפרימיטיביים יותר של המוח, באופן המאפשר העברת מידע ללא שיהוי ומבלי להיות ספציפיים מדי, הינה הדרך הטובה ביותר לשווק בעידן עתיר אינפורמציה. 

בעוד שטקסטים מורכבים מועברים למוח באמצעות תהליכים איטיים יחסית, לוגו לעסק או כל פורמט המבוסס על ויז'ואל, מועבר למוח בצורה הרבה יותר מהירה ו"מתקשר" עם החלקים היותר פרימיטיביים של המוח. משמעות הדבר היא שאותו לוגו פונה אל המקומות הפרימורדיאליים באישיות האדם ובמוחו. זאת, משום שהחלקים הפרימיטיביים במוח הם אלו שהתפתחו מוקדם יותר אצל האדם: החלקים הקולטים שפה, הם החלקים השייכים לקורטקס, התפתחו מאוחר יותר וכתוצאה מכך הם אמונים על ייצור שפה ופעילויות מורכבות יותר. כמו כן, הם מאפשרים קליטה של מידע מורכב יותר ועיבוד תהליכי חשיבה קוגניטיביים המצריכים אינטגרציה בין חלקי אינפורמציה שונים ומקורות ידע שונים.

לעומתם, אינפורמציה המגיעה למוח כמו לוגו או סמליל ייחודי כוללת מסרים המחווטים למוח ומעבירים אליו ישירות את המסרים ה"מוצפנים" בו מבעוד מועד ומאפשרים לו לקלוט חיווטים שונים. לוגו לעסק לפיכך, הינו צורת אינפורמציה המאפשרת למוח לקלוט צורות של ידע שאינן בהכרח כוללות ידע ספציפי כלשהו אלא מסרים כלליים. זה בדיוק מה שמקפידים עליו אצל אנזלביץ – עיצוב לוגו לעסקים ולחברות, עסק המבוסס על אהבת הויז'ואל. 

היתרונות שבעיצוב ותקשורת באמצעות לוגו לעסק

כאמור בעוד שקופירייטינג או מסרים המבוססים על תוכן הינם מסרים בעלי אינפורמציה המצריכה עיבוד מידע באופן מודע על ידי חלקים המועסקים על ידי התודעה במהלך היום, מסרים המועברים באמצעות לוגו לעסק "נקלטים" ישירות לחלקים הפרימיטיביים של המוח ומעובדים על ידו גם כאשר האדם עסוק באופן מודע במקורות מידע אחרים, מעבד אינפורמציה אחרת בעלת חשיבות עבורו או אינו שם לב כלל לעובדה כי הוא קולט צבעים, צורות וסמלים המעבירים אליו אינפורמציה.

גדולתם של סמלים

זוהי, למעשה, גדולתם של סמלים המועברים אל הלקוח הפוטנציאלי שלכם באמצעות לוגו, או בעברית, סמליל: הלקוח אינו חייב להיות אפילו שותף פעיל לעובדה שהוא צורך מידע כרגע. היתרונות של העבודה של החלקים הפרימיטיביים ביותר במוח האדם הם שהוא עוסק בפעולות מינוריות יומיומיות המאפשרות לאדם להתעסק באלמנטים אחרים תוך שהמוח הפרימיטיבי יותר עוסק בעיבוד וקבלה של המסרים הלא מילוליים: אלו הם מסרים אותם התת מודע שלנו קולט באופן טבעי ובלתי פוסק מהסביבה: רעשים וקולות, ריחות וטמפרטורה, כיוון ושיווי משקל – כל אלו הינם חלקים אינפורמטיביים המעובדים על ידי המוח בצורה "אוטומטית". 

אנחנו אולי לא מודעים לכך אבל סמלילים שונים, קרי, לוגואים שונים, מוטמעים בתודעה שלנו ללא הרף כשהם כוללים מגוון רחב של אינפורמציות שונות שהמוח שלנו אינו מודע להיותו מטמיע אותן בזמן אמת.  

תמונה של מאור בן יעקב
מאור בן יעקב

כותב הבלוג, ומקדם אתרים בגוגל משנת 2022, עם ניסיון מצטבר של קידום עשרות אתרים, אוהב לחלוק מהידע שלי ושמח שאתם לוקחים חלק!

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם!