פעם, בעידן אחר לגמרי, אחת הפרסומות המפורסמות ביותר הייתה "אם אתה לא שם, אתה לא קיים". המוצר שפורסם בדרך הזו היה "דפי זהב", ספר פיזי ובו רשימות של אנשי מקצוע בכל התחומים ומספרי הטלפון שלהם. הספר הוא כמובן כבר נחלת העבר, אבל הסלוגן עדיין רלוונטי, ביחס לאינטרנט. עסק ללא נוכחות דומיננטית במרחב הדיגיטלי יתקשה לממש את הפוטנציאל ואף עלול לסבול מהפסדים. כאן בעמוד תמצאו 4 דרכים שמאפשרות לקדם את העסק באינטרנט, באופן משמעותי.
1. להיכנס לראש של הלקוחות
הסוד הראשון לקידום אפקטיבי באינטרנט הוא להיכנס לראש של הלקוחות. הכלל הזה רלוונטי גם לגבי לקוחות קיימים וגם לגבי לקוחות שרוצים להגיע אליהם, כולל במקרים שבהם העסק שואף להתרחב ולפנות לקהלי יעד חדשים. התבוננות במציאות מבעד לעיניים של לקוחות מאפשרת להבין מה הם רוצים, מה הם צריכים, ממה הם חוששים, מה מניע אותם וגם מה חוסם אותם מלרכוש מוצר או שירות. בדרך זאת השיווק יהיה יעיל בכל ההיבטים: הערוצים שבהם הוא יתבצע, המסרים שיועברו, מענה להתנגדויות ועוד.
2. לגוון את התוכן
שיווק דיגיטלי אפשר לבצע בשלל ערוצים. האופציות הנפוצות הן יוטיוב, פייסבוק, טיקטוק וגוגל ויש מקומות נוספים. כדי להצליח להרשים מתעניינים ולקוחות פוטנציאליים, נדרש תוכן מגוון. מה שיעבוד מצוין בפייסבוק לא בהכרח ימשוך תשומת לב בטיקטוק, עבור היוטיוב נדרשים סרטונים ואילו באתר כדאי לשבץ גם תוכן שמבוסס בעיקר על טקסט, אינפוגרפיקות יכולות גם כן להיות אפקטיביות, ובאופן כללי ההמלצה היא ליצור תוכן מגוון. דגשים נוספים לגבי כל סוגי התכנים הם אמינות (אסור להתפשר על כך, וכל תוכן חייב להיבדק היטב), עדכניות (לא קל לשמור על עדכניות במציאות דינמית, אבל כדאי להתאמץ) וערך מוסף אמיתי (כך שכל מי שנתקל בכל סוג של תוכן שלכם ירגיש שכדאי לו לפנות אליכם).
3. ליצור קהילה
עוד סוד לקידום משמעותי של עסקים הוא קהילתיות. כשאנשים מרגישים שהם חלק מקבוצה, וזו קבוצה שהם רוצים להשתייך אליה, קל יותר להניע אותם לפעולה. רשתות חברתיות הן זירה מצוינת לבניית קהילה סביב העסק שלכם, בנוסף כדאי תמיד לחפש קבוצות שאם תצטרפו אליהן תוכלו לשתף בהן ידע רלוונטי וכך למשוך אליכם עוד לקוחות ואפשר גם לערוך אירועים שונים אונליין – מפגשי זום, לייבים וכו' – כדי להדק את הקשרים.
4. להקפיד על תשתיות איכותיות וציוד מתקדם
המפתח האחרון לנוכחות דיגיטלית משמעותית ומחמיאה הוא טכני. חשוב מאוד להשתמש בעסק בתשתיות איכותיות ובציוד מתקדם. הסיבה לכך פשוטה: כל תקלה עלולה ליצור רושם שלילי אצל לקוחות פוטנציאליים, ולפגוע בהשקעה הרבה במיתוג ובשיווק. לעומת זאת עסק שמתנהל באופן חכם, למשל מתקין חיבור אינטרנט סיבים אופטיים מהיר ויציב, משדר רצינות ואיכות וכך מצליח להשיג עוד ועוד לקוחות.